Het totale proces van productontwikkeling verzorgt

H

Loop langs de schappen van een winkel en je ziet duizenden producten. Heb jij je ooit afgevraagd waar al deze producten vandaan komen? Ik wel. Dus ben ik op onderzoek uitgegaan. Wat blijkt nu? Alle succesvolle producten hebben iets gemeen. Ze zijn allen ontwikkeld en verzorgt met een bepaalt plan. Een goed product verkoopt zichzelf en goede productontwikkeling kan hierbij helpen.

Wat is productontwikkeling?

Productontwikkeling is een georganiseerd en gefaseerd proces waarbij er planmatig wordt gewerkt aan de lancering van een nieuw product het liefst met gebruik van testgroepen. Testgroepen zijn een representatieve afspiegeling van je doelgroep en zijn de rode draad binnen elke stap die productontwikkeling heet. Zorg er dus voor dat je altijd een testgroep aanneemt die dus een representatieve afspiegeling is van je doelgroep.

De eerste fase

De eerste fase is concept design. Het concept is de blauwdruk van ieder nieuw product. Dit betekent dat het concept design ook de belangrijkste fase is van een nieuw product. Het zou natuurlijk zonde zijn om in de eerste en belangrijkste fase van productontwikkeling een fout te maken.

De echte ontwikkeling

Wanneer het concept design af is, is het tijd om te gaan werken met productontwikkeling. Een goede manier om dit te doen is door te werken via een gefaseerde werkwijze. Dit houdt in dat je werkt door middel van sprints. Dit zorgt ervoor dat je een solide basis telkens uit kunt breiden met een verbetering in plaats van dat je fout op fout gaat bouwen. Zorg dat je tijdens iedere stap die je maakt in productontwikkeling constant nadenkt over de feedback van je doelgroep.

Succes

Ik wens je ontzettend veel succes bij het ontwikkelen van een nieuw product en hoop anderzijds dat ik je iets meer informatie heb verschaft bij de ontwikkeling ervan.